Redactie Vrijdag 31 januari 2020

BIM 360 Cost Management voegt betalingstoepassingen toe

BIM 360 helpt om verwarring binnen het betaalproces te elimineren met de release van betaaltoepassingen binnen BIM 360 Cost Management. Hiermee wordt geholpen het betalingsproces te automatiseren, voltooide en lopende betalingen gemakkelijk te volgen en een geïntegreerd, realtime overzicht van de financiële status van het project te krijgen.

Elke contractuele overeenkomst voor goederen en diensten omvat de eis voor het aanvragen en goedkeuren van de verschuldigde betaling en het volgen van de betalingsstatus. In de bouw is dit proces een enorme onderneming voor kosten- en projectmanagers. Ze moeten betalingsaanvragen van elke leverancier in het project verzamelen en ervoor zorgen dat ze het voltooide werk nauwkeurig weergeven op basis van hun werkitems voor de huidige factureringsperiode, voordat ze hun eigen betalingsaanvraag bij de eigenaar kunnen indienen.

Het betalingsaanvraagproces kan dus enorm complex en tijdrovend zijn, maar is ook een kritieke functie om goed uit te voeren. Om het nog ingewikkelder te maken, omvat het meestal verschillende losgekoppelde oplossingen, variërend van papier tot e-mails tot meerdere Excel-bestanden. Voorheen verhoogde dit ingewikkelde proces het risico op fouten en vereiste de Cost Manager om informatie op verschillende plaatsen bij te werken, waardoor het moeilijk was om een realtime beeld te krijgen van hoe betalingen het projectbudget beïnvloeden of de mogelijkheid om eerdere betalingsaanvraaginformatie te volgen naast de lopende periodes. Met de release van betaaltoepassingen binnen BIM 360 Cost Management zijn deze problemen dus verleden tijd.

Bron: BIM 360

Reacties

Login om reacties te kunnen lezen en een reactie te kunnen plaatsen.