Redactie Dinsdag 10 november 2020

SALES Standaard heet voortaan DICO

De SALES Standaard voor datacommunicatie in de bouw heet vanaf deze maand DICO, melden onder andere Stichting Ketenstandaard en STABU. De werkwijze verandert niet. De nieuwe naam staat voor Digital Communication.

De DICO Standaard is de berichtenstandaard voor digitale communicatie tussen ketenpartijen in de bouw- en installatiesector. Zo kunnen handelshuizen en aannemers onderling communiceren met het orderbericht, offertebericht of factuurbericht. Woningcorporaties en gebouweigenaren kunnen het onderhoudsbericht gebruiken en voor het verspreiden van een assortiment is het artikelbericht ontworpen. DICO wordt beheerd door Stichting Ketenstandaard. Ook Utopis Platform is als PIM voor de bouw ingericht op het gebruik van DICO. Net als de andere standaarden van Ketenstandaard: STABU en ETIM.

De SALES Standaard al sinds 2015 in gebruik, maar volgens Ketenstandaard ontstond er regelmatig verwarring omdat de naam wordt geassocieerd met verkoop, marketing en reclame. Veel bedrijven kozen daarom toch voor de oude benaming 'S@les in de Bouw' of 'De Ketenstandaard. Gebruikers van van de DICO (voorheen dus SALES Standaard) merken behalve de naam en logo, technisch niets van de verandering en blijven werken met één van de bestaande versies: SALES005 of INSBOU004. De xsd benamingen veranderen niet. En de SALES-berichten worden logischerwijs DICO-berichten.

Bron: Ketenstandaard

Reacties

Login om reacties te kunnen lezen en een reactie te kunnen plaatsen.