Autodesk Construction Cloud is een centraal platform dat projectteams (van ontwerp tot uitvoering) samenbrengt op één bouwsoftware-oplossing. Het verbindt teams, gegevens en zorgt ervoor dat er op één uniforme manier wordt gecommuniceerd.
Uit recent onderzoek van de Cobouw en USP komt namelijk naar voren dat 66 procent van de bouwbedrijven faalkosten wijden aan onduidelijke communicatie en gebrek aan afspraken. Extra werkzaamheden leiden tot vertraging en mogelijk niet halen van de planning. Maar ook het inkopen van extra materiaal en het vernietigen van steeds duurdere materialen. Het verbeteren van de afspraken en communicatie tijdens alle fases van het bouwproces is een essentiële stap in het reduceren van de faalkosten. Elke onduidelijke informatie voorziening kan veel faalkosten met zich meebrengen.
CAD & Company ziet dat steeds meer additionele software wordt toegevoegd aan het bouwportfolio. Tools die voor één stap in het proces heel goed werken. Elke tool heeft zijn eigen manier van werken en communiceren. Vaak wordt de informatie geëxporteerd en vervolgens weer geïmporteerd. Dit zijn allemaal kritische stappen, wat lastig is te automatiseren. Met additionele applicaties is het erg lastig om het overzicht te bewaken en om te gaan met versiebeheer.
Lees via onderstaande link de hele blog over Autodesk Construction Cloud.
Bron: CAD & Company
Reacties
Om reacties te kunnen plaatsen en bekijken moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen.