Enscape heeft een nieuwe versie 3.1 gekregen. Enscape 3.1 heeft enkele verbeteringen, zoals een nieuwe materialenbibliotheek, NVIDIA DLSS-ondersteuning en een panorama-gallery.
De verbeteringen in Enscape 3.1 op een rij:
Kies uit vooraf gedefinieerde materialen van hoge kwaliteit die klaar voor gebruik zijn in projecten. De nieuwe bibliotheek bevat meer dan 200 materialen, waaronder materialen als hout, stof, baksteen en tegels.
Gebruikers kunnen sneller en gemakkelijker materialen identificeren met een kleur- en materiaaltype-indicator in de materiaallijst. Er is ook een nieuw zelfverlichtend materiaaltype, nieuwe pictogrammen, bedieningselementen en map tabs voor verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Bovendien kunnen gebruikers materiaalpakketten importeren en exporteren vanuit de material editor.
Enscape 3.1 ondersteunt de NVIDIA DLSS-technologie, waardoor automatisch de prestaties verbeteren. De deep learning-gebaseerde upscaling-techniek rendert intern op een lagere resolutie, maar voert een schoon en scherp beeld met een hoge resolutie uit voor zowel video’s van hoge kwaliteit als hoogwaardige virtual reality-walkthroughs. De rendertijd neemt dus af, maar de kwaliteit neemt toe. Deze nieuwste technologie is beschikbaar voor gebruikers met een NVIDIA RTX grafische kaart.
Met de nieuwe Panorama Gallery kunnen gebruikers meerdere panorama’s tegelijkertijd groeperen en delen – perfect voor het tonen van meerdere kamers of om verschillende varianten van een ontwerp te vergelijken. Dit kan worden beheerd via de Uploads sectie van het Enscape License Center en geeft toegang tot meer dan één panorama tegelijk via de web browser.
Om de Revit en Enscape materiaal workflow te verbeteren, introduceert Enscape 3.1 een basis material editor voor Revit. Deze editor zal het algemene materiaaltype ondersteunen, zodat gebruikers videotexturen, zelfverlichtende materialen en displacement maps binnen Enscape zelf kunnen toepassen. Hierdoor zijn geen workarounds meer nodig.
Een verzameling vereenvoudigde assets die laagpolig zijn en een eenvoudige, witte uitstraling hebben. Deze eerste batch bevat elementen zoals mensen, gebouwen, vegetatie, meubilair en voertuigen. Ideaal voor gebruik in de vroege ontwerpfase.
Gebruikers genieten van renderings van nog hogere kwaliteit en realisme met nieuwe ray-traced schaduwen. Scherpere en nauwkeurigere schaduwen verbeteren de kwaliteit van renders en zijn beschikbaar in elke geëxporteerde afbeelding, panorama-export en rest-modus in walkthrough. Deze nieuwste technologie is beschikbaar voor gebruikers met een NVIDIA RTX grafische kaart.
Bron: Design8
Reacties
Om reacties te kunnen plaatsen en bekijken moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen.