Woningborg en SKB werken samen aan kwaliteit in bouw

Nieuws 07-10-2021 om 9:38 - Aannemers en bouwbedrijven


Woningborg en SKB werken samen aan kwaliteit in bouw


Stichting Klantgericht Bouwen (SKB) en Woningborg slaan de handen ineen voor het verder vergroten van de kwaliteit in de bouw. Wytzejan de Jong, directeur Woningborg en Edwin Groot, directeur SKB, tekenden de samenwerkingsovereenkomst.

Het klanttevredenheidsonderzoek van SKB maakt de kwaliteit van deelnemers aan Woningborg aantoonbaar en zorgt dat bouwers hun kwaliteit gericht kunnen verbeteren. Juist in een overspannen woningmarkt is het volgens beiden van belang dat consumenten snel kunnen onderscheiden welke aannemers kwaliteit leveren. De SKB Kopersrapporten en de klantreviews op bouwnu.nl geven dat inzicht.

SKB

SKB is de toonaangevende onderzoeksinstantie voor het doen van klanttevredenheidsonderzoeken in de bouw. Door middel van deze onderzoeken (kopersrapporten) geeft de organisatie bouwbedrijven inzicht in de eigen prestaties. Ook kunnen consumenten, als zij dat willen, een korte review geven voor publicatie op vergelijkingssite bouwnu.nl, een initiatief van SKB.

Met 40 jaar ervaring en circa 1.000 aangesloten ondernemingen heeft Woningborg een marktleiderspositie in de nieuwbouw woningsector. Al ruim 1 miljoen kopers hebben een woning laten bouwen onder Woningborg certificaat, dat technische en financiële risico’s van kopers zoveel mogelijk beperkt. Woningborg specialisten toetsen voortdurend de plannen en activiteiten van aangesloten ondernemingen om de kwaliteit te bewaken.

Woningborg

Woningborg wil de kwaliteit van de bouw vanuit het klantperspectief een extra boost geven dankzij de samenwerking met SKB. “Woningborg heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan. We vinden daarbij de ervaring van de koper van een nieuwbouwwoning van groot belang”, zegt directeur Wytzejan de Jong over deze samenwerking. “Hoe beter de onderlinge afstemming, hoe beter vaak de oplevering. Ik ben blij dat we deze stap zetten. Door onze deelnemers te stimuleren hun klanten het SKB Kopersrapport te laten invullen, wordt gedetailleerd inzichtelijk wat de klant vindt en wordt de geleverde kwaliteit aantoonbaar. Met de informatie uit de rapporten kunnen bouwbedrijven heel gericht hun diensten verder optimaliseren. En dat zorgt voor minder opleverpunten/faalkosten en meer tevreden bouwers én kopers”, aldus de Jong.

Boost kwaliteit

De SKB vragenlijst is ontwikkeld in samenwerking met specialisten en getoetst onder consumenten en bouwers. In de loop van de jaren is het doorontwikkeld tot een afgewogen instrument dat herkenbaar is voor de consument en dat qua vraagstelling bijdraagt aan de behoeften van bouwers.

Edwin Groot licht enthousiast toe: “Met de informatie uit de klantrapporten kan het bouwbedrijf haar klantprocessen goed analyseren. De klant krijgt zowel tijdens als na de bouw de kans zijn ervaringen te delen met het bouwbedrijf. De analyses worden realtime gedeeld met het bouwbedrijf, evenals de benchmark: hoe doen andere bedrijven het op vergelijkbare onderdelen. Zo draagt het onderzoek zelf ook bij aan goede communicatie met de klant en kan het bouwbedrijf gedurende het project al zaken bijsturen mocht dat nodig zijn.”

Bron: Woningborg


Redactie

Type:
Bedrijf

Contactpersoon:
Redactie Het Nationaal BIM Platform

Adres:
Flemingweg 8, 2408 AV Alphen aan den Rijn, Nederland

Telefoon:
088 776 34 44

E-mail:
Openen

Over Redactie:
Het Nationaal BIM Platform is de community voor iedereen met interesse in het nieuwe bouwen, Bouwwerk Informatie Modellen (BIM), 3D-bouwen en innovaties in de bouw. We informeren over trends en bedrijven in de bouwsector en verbinden BIM-specialisten en bedrijven met elkaar.

Lees meer

Reacties

Om reacties te kunnen plaatsen en bekijken moet je ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen.